nagellacksmålning

Godmorgon godmorgon!
Ligger här i sängen och tänkte att jag kunde lägga upp vad jag sysslade med igårkväll. Igår kunde jag inte riktigt sova på kvällen och jag har sagt i några dagar nu att jag borde måla om mina naglar, så jag bestämmde mig för att ta bort mitt fula rosa nagellack och prova på något nytt. Här får ni resultatet av mina nymålade naglar. Ps. Ni vet att det är roligast att pröva på olika saker, ibörjan blir det nästan aldrig bra men övning ger färdighet.
resultatet på min vänstra hand:
Ett litet petigare motiv på den här handen för då målar jag med rätt hand men tycker ändå att jag lyckades ganska bra på höger hand eftersom jag verkligen har svårt att måla nagellack med vänster han. Som tur var så gav jag mig inte in på något lika petigt som på vänster hand utan resultatet på högerhand blev såhär:
Ni ser att det är lite utanför men det är bara att ta en tops och nagellacksborttagning.
Tänkte kunde vara kul att se hur jag gjorde fast jag tror att ni redan förstår..
Det första du gör är att rengör naglarna helt med nagellacksborttagning, samt att man kan fila till naglarna så att de blir jämna och fina.. hahah vilket jag inte har gjort. Sen lägger du ett lager underlack på naglarna så man får en blank och fin yta att jobba med. Efter detta har torka så tar du ett nagellack som du vill ha som basfärg.
I mitt fall blått...
Kör det två varv (högst 3, men det är bara om det täcker väldigt dåligt).Du vill ha en bas som är täckande. Efter basfärgen så väljer du ut färgen som kommer synas mest av de återstående färgerna vilket i mitt fall var silver...
När man gör dessa mönster eller ytorna så kan det vara till mycket god hjälp om man har en väldigt liten pensel att jobba med. Sen sist men inte minst så tar du den färg som man fixar små detaljer med som är mörkröd för min del..
Som sagt det är inte lätt första gången men en kul grej tror att det kan bli mycket bättre nästa gång eller gången efter det... Så jag tycker absolut att ni borde testa det är aldrig lätt första gången.. man behöver inte vara proffs haha jag klarade juh av det:)
KRAM


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Norrlandsmakeupomode

I DENNA BLOGG KOMMER NI KUNNA LÄSA OCH SE PÅ OLIKA MAKEUPTIPS, PLÅTNINGAR, SAMT MODE OCH MASSOR AV GLÄDJE!

RSS 2.0